"Afincado en Cataluña, onde imparte Teoría do nacionalismo e Movementos
sociais, Raimundo Viejo (Vigo, 1969), aterrou en política con Podemos e
Guanyem
(...) Depende. Se polo nacionalismo entendes unha matriz de carácter
etno-territorial, que entende que unha nación é unha lingua, un
territorio, unha historia, uns rasgos diacríticos obxectivos que se
expresan e que acadan a súa realización obxectiva por medio dun
estado-nación, entón eu non son nacionalista.
Para min iso é unha
aberración do século XIX. Eu son fillo e neto de galeguistas, se me
preguntas pola idea de nación no sentido revolucionario, no sentido que
lle imprime a Revolución Francesa, a idea de nación como igualdade de
nacemento, todas as persoas nacen libres e iguais, entón si, claro.
O meu é un nacionalismo black nationalism,
é dicir, porque naciches nunhas determinadas condicións ves vulnerado o
teu proxecto de vida. É dicir, eu son da nación galega, como non vou
selo? E porque nacín na nación galega tiven que emigrar, se nacese en
Cataluña, viviría alí sen ter que emigrar a Suíza. Ser galego en Xenebra
ten unha significación.
E claro, entón, se falamos dese nacionalismo,
como non vou ser nacionalista? O que non creo é que a forma-estado serva
para realizar a liberdade nacional. Ese é o problema. (...)
Podemos é unha escisión coa forma-estado, unha impugnación coa
configuración histórica da patria, unha patria neoliberal que mira ao
estado mínimo, reducido aos corpos represivos, xudiciais e diplomáticos,
e desentenderse e deixar en mans do mercado saúde, educación e todos
estes servizos.
Invertemos esta lóxica e o que se xera é un escudo
inmunolóxico, algo ten que conter as forzas da mercantilización e iso
pode ser o Estado, e ese é o concepto de patria de Pablo. (...)
A cousa agora é como se van declinar as eleccións españolas. E temos
que ser quen de comprender as limitacións dos nacionalismos no marco das
autonomías. Porque isto é o que é duro de aceptar, porque igual que as
esquerdas teñen que aceptar que non foron quen de saír de certos marcos,
os nacionalismos, o mesmo.
Por exemplo, o catalán, que moita
independencia, moita leria, pero non son capaces de tirar para adiante
co proceso. O 9-N é un dos maiores fraudes de lei que se fixo en moito
tempo. Vende motos e mentres tanto recortan servizos sociais, que iso,
precisamente, é a substracción efectiva da soberanía.
Se falamos de realidade política, o que hai que recoñecer, e iso doe, é
que cando Podemos fala de que a esquerda non serviu para nada nos
últimos 30 anos é certo, e os nacionalismos tampouco, e Galicia non é
máis soberana hoxe que en 1980. (...)" (Entrevista a Raimundo Viejo, Sara Torreiro, Praza Pública, 19/07/2015)
No hay comentarios:
Publicar un comentario